Gästbloggare: dG. - Fattig? Spela fotboll!

Tjena! Nu ska jag (dG.) gästblogga i Fiixarns blogg! :D Här kommer det!

Jag satt och kollade på Aftonbladet innan idag, och jag tycker en sak är helt skadat...

Hur f*n kan man tjäna 363milj/år om man springer runder och sparkar på en boll i 90min lite då och då?
Det var nämligen så att Aftonbladet visade en lista över de bäst betalda fotbollsspelarna i världen, och jag måste säga att det är sjukt... Zlatan kvalade in på en 7:e-plats då han "bara" tjänar 156milj/år...
Det som man ska tänka på är att dessa siffror är endast lönerna från deras klubbar, inga sponsorer, TV-reklamer eller andra jippon är inräknade... HELT SJUKT!

Min farfar har alltid, så länge jag kan minnas i alla fall, sagt "Det är för mycket pengar i sporten nu för tiden, mummel mummel", och jag är absolut beredd att hålla med!

Kan ni gissa vem det är som ligger 1:a på listan och som får de där 363miljonerna som lån varje år?
- David Beckham!
Jess box! Det kunde man dock kanske tänka sig men ändå...
Jag fattar inte det!
Det är f*n ta mig nästan en mille om dagen! "Njae, jag känner mig lite krasslig idag, jag tar ledigt... Kanske slösa en miljon på något, jag får ju ändå en ny i morgon..."

Alltså fatta, EN MILJON OM DAGEN!

Och ja jag vet att det inte "bara" är att springa runder och sparka boll, utan man måste prestera för att då pengarna... Träna 24/7 och allt sånt, men jag tycker det är lite maffigt...

Jag undrar när fotbollen övergår från att vara en rolig grej som man brinner för till att bli en kassako som man är tvungen att göra för att få sina pengar?

Jag slår ju vad om att det måste bli jävligt enformigt att göra samma sak hela tiden!

Jag har aldrig spelat fotboll i något lag, inte någon annan lagsport heller för den delen så jag kan kanske inte sätta mig in i hur det känns för David, det kan ju vara så att han älskar det... Men jag har svårt att tro att han skulle kunna gå ner till typ 10 mijl/år, och spela bara för att det är roligt...

Hör min farfars ord!

Det är för mycket pengar i sporten nu för tiden, mummel mummel...!

Ha en bra vecka och fortsätt läsa fiixarnsomfan!

Min blogg hittar ni på: turboklack.blogg.se :D

Chill!

/dG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0