Hur man tacklar en sur gubbe

Jag fick precis en utskällning. Najs, man vaknar och så får man en utskällning. Är inte livet helt underbart ibland?

MIn klocka ringde och jag ville bara sova vidare, men för en gångs skull valde jag att gå upp och inte snooza sönder halva dagen. (bara där borde jag ju förstått att något skullegå fel) Eftersom Chili är en valp som inte kan hålla sig, är det ju självklart att jag går ut med honom det första jag gör på morgonen. Jag möts av två karlar nere i trapphuset som håller på att sätta upp papper på en dörr. Jag hälsar går ut och sätter ner Chili.

Chili brukar för det mesta alltid kissa det första han gör och sen tar det en jävla tid för honom att bajsa. Inte denna dag. Han brukar dessutom alltid bajsa i rabatter, inte denna gång. Han sätter sig långt ut på gräsmattan,  intill grusplanen och bajsar en sån jävel. Vi går vidare runt huset för att han ska få lite motion.

När vi kommer tillbaka till dörren kommer en av männen och börjar skälla på mig för att jag inte tog upp min hunds bajs. Vad gör man i en sån situation?
1) Förnekar, nää min hund har inte bajsat !
2) Erkänner, ja min hund bajsade men jag plockade inte upp det för jag har inga påsar
3) Låter dumdristigheten ta över, kastar bajset på honomoch springer iväg

Jag valde nummer ett. Stupid me. "nää, min hund har inte bajsat". Då kontrar han med att säga, Jag såg ju det själv !!! Jag stod och tittade på honom" Vad svarar man på en sån sak? Jag fortsatte att hävda att han nog sett fel. Vad gör inte gubben då? Han går fram och pekar på bajset. Överbevisad så det stänker om det. Jo, då fick jag ju lov att erkänna att han hade bajsat, men att jag inte hade några bajspåsar. Men att jag faktiskt brukar plocka upp det, titta själv liksom, här är ju inga andra bajstollar på gräsmattan! Då säger han "det står att man inte får valla hundarna på gräsmattan" Vad svarar man då? Jag valde att spela dum och sa "Jag har inte sett en sån skylt" Då säger han "vänd dig om!" Och jag vänder mig om. En stor fet skylt bakom mig säger att man inte får valla sin hund. Vad säger man då i en sådan situation?
1) Jahaaaa! DEN skylten (!) hehe...
2) Ja men du förstår jag har dyslexi och en hjärnskada så jag kan inte läsa
3) Ja men du, ska vi inte gå in och diskutera detta över en fika? (operation flörta)
4) Din jääävla gubbjäävel!!! Varför är du så jävla bitter?!?! Inte fått ett knull på en månad eller?!! (sparkas och slåss)
5) Gör en helomvändning och säger något helt annat

Jag väljer nummer 5 och säger "Ja, men jag vallar inte min hund. Jag koppeltränar honom". Gubben blir tyst och tittar på mig och fortsätter i samma anda "Ja men man får inte rasta hundar varken här eller på baksidan" och då svarade jag "men det gör jag ju inte, jag koppeltränar honom". Gubben tittar på mig och säger sedan "Då kan du väl göra det ute på gruset?" och jag svarade "Nej, han tycker inte om det underlaget, så jag måste börja på gräs som han tycker om". Han tittar på mig, märker att jag är totalskruvad i huvudet och inte går att snacka med och säger därför "Nu har jag iallafall sagt till dig!" och sen går han. HA! Det är så man ska tackla gamla gubbar mina vänner.


och ja, jag är medveten om att det var mitt fel.

Kommentarer
Postat av: dG.

Hahaha! Älskling, du är så jävla go! Älskar dig!

2009-01-30 @ 12:06:06
URL: http://turboklack.blogg.se/
Postat av: fåffen

Hahaha, skit kul inlägg så här på morronkvisten;) haha vilken gubbe...

2009-01-30 @ 12:46:14
Postat av: Don Vito

prisvärd att läsa dina blogg...rena komiskt..hehe

2009-01-31 @ 01:20:33
Postat av: Katarina

Du skulle sagt till gubben att sköta sin egen business, 'skit i mig och sköt dig själv'. Sen kan du ju alltid plocka upp bajsen i plastapåse och slänga in den i hans brevlåda (under förutsättning att du vet var han bor). Om inte, låt bajsen ligga kvar och om det stör honom så mycket kan han ju alltid plocka upp den själv.

2009-01-31 @ 01:29:49
Postat av: Katarina

Fortsättning på förra inlägget, jag avskyr folk som utnämner sig själva till poliser. Om något stör någon kan de ju alltid fixa saken själva (i detta fall kan gubben ta upp bajset själv).

2009-01-31 @ 01:31:43
Postat av: Till Katarina

Lika moget som att inte erkänna att man gjort fel! Stort!

2009-02-01 @ 19:30:19
Postat av: Fiixarnsomfan

Du är ju den som är mest mogen som inte vågar stå för vem du är ! Det är ju stort om något!

2009-02-01 @ 20:43:41
Postat av: Och förresten...

Jag heter Marcus

2009-02-01 @ 20:48:03
Postat av: typpan

hahahahah:) du e så rolig! jag ringer dig imorgon love you

2009-02-01 @ 20:52:49
Postat av: Fiixarnsomfan

Lille Marcus, har du inte någon ny lokal som du kan renovera, istället för att du sitter här och fjantar? ;P

2009-02-01 @ 20:53:28
Postat av: Lokal = färdig

Nä mitt kall i livet är att följa ditt och Chilis äventyr! Och lite Dan... Men bara lite... Mest dig och Chili.. För ni är så fina tillsammans... På gräsmattan... För Chili är ju lite fin i kanten och tål inte grus... Blir man ju skitig... //Marcus

2009-02-01 @ 21:12:28
Postat av: Fiixarnsomfan

HAHAHA!!

2009-02-01 @ 21:14:40
Postat av: MARCUS!!!

Åhhh jag har gjort dig glad :) lycklig

2009-02-01 @ 21:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0