Stockholm

Nu har jag äntligen startat datorn och satt mig ner här för att berätta mer om Stockholmsresan. Så här kommer det.

Dag 1 Fredag 29/2
Fem över tolv körde jag och Sara från lilla sketna Höganäs och tio i tre landade vi på Bromma flygplats. Tog första bästa taxi till hotellet. Gick fram till receptionen och förklarade på ett m,ycket vänligt sätt att vi hade blivit lovade en minibar. Till både min och Saras förvåning fick vi ett snäsigt svar tillbaka att det faktiskt inte fanns några minibarer på det här hotellet och att det aldrig funnits så länge han hade jobbat där, vilket var fyra år nu. Vi måste ha sett roliga ut, eftersom vi faktiskt hade blivit speciellt lovade en minibar. Irriterade över det snäsiga svaret och åt hans snorkighet åkte vi upp till rum 503. Efter en stund vila, toalettbesök och telefonprat åkte vi in till Solna Centrum för shopping. Och som jag skrev, så hittade jag bara smycken medans Sara shoppade skor, jacka och smycken. Smått störigt när man vill shoppa och har mycket pengar att spendera. Efter shoppingen åkte vi tillbaka till hotellet och hade myskväll med nötter och Cola Zero. Vid halv två släckte vi. Sara somnade direkt men jag låg bara och vände och vred mig. Efter någon timme lyckades dock jag också somna in.

Dag 2 Lördag 1/3
Vaknade halv tio och gick ner för att äta frukost. Mycket gott måste jag säga ! Därefter for vi upp på hotellrummet igen, gjorde vid oss och stack in till Stockholm City. Den här dagen var ritkigt lyckad för mig, rent shoppingmässigt. Jag hittade ett par skor, en ljuslykta, ännu mer smycken, två boleros och fyra väskor. Sara hittade riktigt mycket hon med och var tvungen att köpa en ny rulleväska som hon kunde lägga ner allt i. Haha, så jävla gött. Efter många timmar inne i stan åkte vi tillbaka till hotellet. När Sara håller på att sätta i kortet i dörren ser jag till min förtjusning en ismaskin en meter bort. PERFEKT tänkte jag, nu kan vi ju göra en egen minibar eftersom vi inte fick någon. Sara hängde direkt på idén. Vi fyllde på pappersmuggar fyra åt gången, tills vi fyllt hela handfatet med is. Därefter lade vi i våra öl och cider. Hur perfekt som helst och ännu ballare än en tradig minibar. Så började festandet och som jag skrattade. Nio tog vi en taxi in till City för att äta på en restaurang. Därefter gick vi på jakt efter Blue Moon som någon hade rekommenderat. Men när vi väl kom fram, visade det sig att den hade flyttat. Så vi fick snällt gå tillbaka. På halva vägen hittade vi en bar som vi tänkte vi kunde gå in på. Dock var det ålder 23, men eftersom vi var såå trevliga fick vi komma in ändå och dessutom slapp vi betala inträdesavgiften på 80 kronor. Kan det bli bättre liksom? Efter en stund kom två kilalr fram till oss och satte oss. Mehmet och Simon hette de tydligen. Mycket trevliga. Simon var heltänd på Sara och ville hela tiden gå iväg och dansa med henne. Så medans han satt och tjatade på henne satt jag och Mehmet och pratade om att han ville komma till "Skauuune" nästa vecka. Som jag skrattade åt honom. Helt plötsligt säger han att han är gift, men att han har lämnat frugan hemma i Norge för att hon hade "komplex". Jag bara "Ehh, what? Komplex?" Då visade det sig att hon inte kunde få barn och att hon hade fått komplex efter det, sen hade han stuckit till Sverige. Haha, snällt liksom att lämna henne där när hon behöver honom som mest. Iallafall, efter någon timme stack vi därifrån och till ett annat ställe. Där inne var det helt galet säger jag bara. Jag och Sara hade båda köpt vars en engångskamera, så alla bilder från kvällen ligger i kameran. Så fort jag framkallat bilderna kan jag lägga in dem här. Vi dansade i princip hela kvällen. Var så himla roligt och det var såå trevliga folk, med vissa undantag. Jag fattar bara inte hur vissa kan vara så trögfattade. Jag orkar inte dra allt som hände under kvällen, men jag kan säga att en vakt raggade på Sara som fan. En kille bjöd mig på otaliga drinkar fast jag bara lät de stå och sedan gick min väg utan att ens rört dem, en mer än alkoholpåverkad norsk kille dansade den mest fula dans jag någonsin sett, bartendern kände igen oss sedan förra gången vi var i Stockholm vilket var myycket trevligt. Vid tvåtiden tog vi en taxi hem och lade oss för att sova. Jag somnade direkt, helt slut efter alla intryck under kvällen.
grejor
Shopping shopping

minibar
Vår minibar
image202

image203

image204

image205
festfest

Dag 3 Söndagen 2/3
Jag vaknade utan att vara det minsta bakis, vilket var såå skönt. Vid ett tog åkte vi in till Solna Centrum igen för att shoppa ytterligare. Efter ett snabbt beslut hamnade jag på ett drop in och fixade mitt hår. Färgade det mörkare och klippte det. Massa fint blev det ! Efter shoppingen tog vi taxi tillbaka till hotellet där vi började packa så smått och satt och pratade, kollade på allt vi köpt under helgen. Vid åttatiden gick vi ner och badade i jacuzzin som fanns på hotellet. Så in i helvetes skönt måste jag säga. Som jag och Sara skrattade när vi simmade runt i Jacuzzin och hon fick för sig att hon skulle hålla i mina ben så jag kunde dra henne fram istället för att hon skulle simma. Lat eller vadå? Haha. Efter jacuzzin gick vi till Statiol där Sara köpte chips med dip och satt och åt. Eftersom min mage var knas den dagen kunde jag inte få ner en bit. Efter att ha tittat på en film som visades släckte vi och somnade.

Dag 4 Måndagen 3/3
Gick upp vid halv nio för att äta frukost. Därefter packade vi ihop det sista, lämnade in bagaget och stack sedan iväg in till stan. Tog tunnelbanan till gamla stan där vi fortsatte shoppa. Gick förbi riksdagen och kollade på slottet, gick sedan hela vägen bort till stureplan för att bättra på våra shoppingkassar. Efter att vi shoppat klart gick vi in på en restaurang och åt, tog därefter tunnelbanan och pendeltåget tillbaka till hotellet. Vid fyra kom vår taxi och vi åkte iväg till flygplatsen. Fem i sex lyfte vi och lämnade Stockholm. Sju var vi åter på Ängelholms flygplats där pappa mötte upp oss och skjutsade oss hem.

Det var en väldigt snabbrepris av vad som hände under vår Stockholmsresa. Mycket som hände ahr jag med flit valt att inte ta med pågrund av olika anledningar. Men Stockholmsresan var underbar och jag ångrar itne en sekund att jag åkte dit. Nästa gång vi ska åka någonstans åker vi till Göteborg över en helg för att gå på Liseberg och shoppa. Vi ses kanske då. Ciao

Kommentarer
Postat av: Darn

Festarn;)
Kyss

2008-03-06 @ 11:18:09
Postat av: typpan

världens bästa resa gumman

2008-03-09 @ 17:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0