Favorit i repris

Tänk vad mycket man hunnit med ändå.

15 mycket nödvändiga saker jag gjort:

· Bjudit en busschaufför på godis.
Han valde en jättenapp och en salmiakbalk. Snacka om glupsk !

· Fastnat med foten i en väska, så jag flög rakt över en stock, en meter från en lägereld.
Hur man nu lyckas med det har jag aldrig förstått.

·
Blivit utslängd från både Mc Donalds och Burger King.
Fastfoodkedjor måste ha något personligt emot mig!

·
Lärt mig vissla på äldre dar.
Vid 17 års ålder lärde jag mig äntligen att vissla, lyckan var gjord.

·
Räknat alla sockerbitarna i ett socketpaket, för att se om jag blivit lurad.
Men det hade jag ju självklart inte...

· Skickat iväg konstiga mess under en festkväll.
"Sitter på Mc fooler nu. HAHAhhh. Jag testade det med stiporet, det gick inzte" Eh?!

·
Somnat stående i Fåffys trappuppgång, samt i hennes dusch.
Det är något konstigt med hennes hus, det har jag alltid sagt..!!

·
Frågat i ett gatukök om jag fick köpa 2st köttbullar. En till mig och en till min kompis.
Det fick vi inte. Vi fick 5 för 15. Men det ville vi inte, vi ville bara ha vars en.

·
Pratat spanska en hel dag.
Synd bara att ingen förstod mig. Jag kände mig fett ignorerad den dagen, så aldrig mer!

· Varit mitt uppe i dansmoves en festkväll när min klack gått av.
Jag fattade aldrig att det var klacken, jag trodde det var en nerförsbacke där jag stod. När jag efter mycket om och men fattade att min klack gått av, la jag den i bakfickan och dansade vidare. Så gör en äkta Fiixare !

· Tältat på ett flygfält.
Bara tanken är ju sjuk.

·
Haft en pojkvän i Gävle och en i Tyskland.
Gävle kan väl vara okej, det är ju trots allt Sverige. Men Tyskland?

·
Vid tre års ålder, klättrat upp på taket.
Mamma hittade mig en dag längst uppe på hustaket. Hon fick klättra upp och hämta mig och sa chockat: "Annelie !! Du kunde ju ha trillat ner!!" Jag, liten djävulsunge redan då svarade mopsigt "Jaa, men nu gjorde jag ju inte det!!"

·
Blivit uppraggad av ett tokigt gäng som körde en Cadillac.
Var på min 18 års dag. Det värsta var att jag och Lotta lät oss bli uppraggade, satte oss i bilen och åkte med. Det kunde verkligen ha slutat i katastrof.

·
Utvecklat en fruktansvärd fobi.
Jag kan inte med fötter. Det är bara så. Kan inte ens se fötter på tv. Och för bara några veckor sedan kom en reklam på teve om tår som sjunger. Jag var nära att spy, så illa är det.

Mycket mer har hänt under mina snart tjugo år, men vissa minnen vill man hålla för sig själv. Minnen som är för känsliga, för vilda, för äckliga eller på något annat sätt inte passar in här.

Kommentarer
Postat av: Victoria

gillar din header

2008-03-28 @ 11:41:45
URL: http://www.nineintheafternoon.blogg.se
Postat av: Findus

klicka på min blogg. jag vill så rekord i besökare ,

2008-03-28 @ 12:07:25
URL: http://www.elindahlberg.blogg.se
Postat av: maria

verkligen en favvo i repris! =)

mvh maria

2008-03-30 @ 00:19:12
URL: http://bloggaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0