Änglavakt

Jag är chockad. Jag måste ha haft en änglavakt igår !!

Igår följde jag med min farmor och farfar till Väla. Jag skulle till optikern 16.40, så jag tänkte att jag kunde åka med dem in vid 13-tiden och fördriva tiden i alla affärer tills min tid hos optikern infann sig. Efter min optikertid kom Peddi till Väla och vi stannade kvar en stund på Väla för att sedan lämna och åka till mamma, och sedan till min träning. Det vi inte visste var att bara en liten stund efter att vi lämnat Väla, sprang två maskerade män in på Väla och brutalt rånade Forex-butiken. Så jaevla läskigt att det hände bara en liten stund innan vi hade åkt därifrån! Tänk om vi hade stannat kvar, vafan kunde då ha hänt? 

"Jag var där när det small, var på Pressbyrån, trodde det var något som lossnat från taket och dunsat rejält ner i golvet, gick bort mot gången mot Forex och såg att det var rökfyllt, det stod en person utanför Forex strax efter, lång, med något i handan, kan ha varit ett vapen. Skyndade mig ut därifrån",
Alexander Tilly

När vi sedan åkte hem från träningen och kom fram till Viken var klockan runt kvart i nio. Jag minns det exakt, för jag kom ihåg att vi hade sagt till Danny att han kunde komma vid nio och dricka kaffe, och jag funderade över att vi precis skulle hinna hem och duscha innan han kom över. Vid rödljusen i Viken valde vi att svänga höger, bonnavägen hem alltså. Och där, hade vi ännu en änglavakt. Hade vi fortsatt rakt fram, hade vi kunnat vara med om en krock. 20.45 frontalkrockade två bilar norr om Viken, alltså precis den vägen vi brukar köra. När vi skulle svänga in till min gata såg vi hur brandbilen körde i full kareta på väg 111 mot Lergberget-Viken. Och jag minns att jag påpekade det för Fredrik och undrade vart den skulle. Då skulle den alltså till olycksplatsen. Så jaaaevla läskigt!!

VIKEN. Ungefär 20.45 i går kväll frontalkrockade två personbilar strax norr om Viken på väg 111. De båda förarna fick föras i ambulans till Helsingborgs lasarett. En kvinna i den ena bilen fick tas loss av räddningspersonal eftersom de misstänkte rygg-nackskador. Bärgningsarbetet tog tid och vägen fick stängas av från och till under en timmes tid. Dessutom gjorde det pågående rånet på Väla köpcentrum att det var problem med att få en polispatrull till plats. Slutligen kom en patrull från Lund.

Om rånet på Väla:
http://www.aftonbladet.se/helsingborg/article1072176.ab


Kommentarer
Postat av: Fåffff

Vilken dag:S

2007-10-23 @ 13:37:01
Postat av: kirsten

varde min danny som skulle dricka kaffe?

2007-10-24 @ 14:46:33
Postat av: peddii

vi har fan en redigt snäll ängel :) puss

2007-10-24 @ 18:03:26
Postat av: Fiixarnsomfan

Ja, det var din Danny. Men han messade sen och sa att han inte skulle. Det var egentligen meningen att han och du skulle kommit över och druckit kaffe/te ;D

2007-10-25 @ 18:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0