Stockholm..

Jaha, då var det exakt en vecka sedan vi satt på flyget på väg till Stockholm. Så mycket förväntningar man hade på hela resan, vilket sedan skulle visa sig bli ännu bättre. Stockholm = Mums !

Day 1
Vi var framme på fredagen halv ett och tog en taxi till hotellet. Vi fick världens snällaste chaffis! När han hörde att det var första gången vi var i Stockholm och att det var första gången någonsin som sara hade flygit, så gav han oss rabatt på taxinotan. Så jaevla gött! Väl på hotellet spanade vi in rummet och for sedan iväg mot järnvägsstationen som låg 5 minuters promenad därifrån. Vi köpte varsett 3-dygns kort som tillät oss att åka hur mycket som helst inom tre dygn och det gällde tåg, tunnelbana och buss. Sen for vi iväg in till city. Väl ute på gatan såg vi ut ungefär som två yra höns. Vi strosar runt bland gatorna och den första affären vi lägger märke till, är såklart Blue Fox ! Blue Fox är en affär som både Dan och Kristoffer vill till, så bara för att retas gick vi ju såklart in och handlade lite. Sedan gick vi vidare några timmar och bara var överförtjusta. När det började mörkna åkte vi tillbaka till hotellet och började festa. Eftersom den här fredagen var dagen då Kristallnatten var, så stannade vi på hotellet. Vi vågade inte riskera något, eftersom det förmodligen skulle bli massa bråk och kravaller. Men vi hade minst lika kul på hotellet. Lagom dragna gick vi ner till hotellets restaurang och skulle äta. Förbannade över att maten inte var som vi förväntade oss, gick vi upp raskt efter att vi ätit upp. Väl uppe på hotellet snurrade inte bara rummet ska jag säga och det var då Fritiof föddes. Jag skulle skriva ett mess och jag sa
"Jag avslutar med en punkt"
Sara: "Nää, skriv tre punkter. Three dots!"
Jag: "Vaaa? Fritiof?"
Detta lilla utbyte på 13 ord gjorde att vi låg och gapskrattade i säkert en timmes tid. För att utöka det lite, satte vi in Fritiof i alla sammanhang, alltifrån Fritiof i Idol till FF(Fuck Fritiof). Fortfarande skrattar vi när vi nämner Fritiof, och jag sitter tillochmed och ler nu när jag skriver detta. Så avslutningen på dagen kunde ju inte varit bättre.

Day 2
Dagen började med att vi gick ner och åt en stor frukost på frukostbuffén. Efter det for vi iväg till Solna Centrum för att shoppa ytterligare. Sara hittade en ashet väska! Om hon hade kunnat, hade hon säkert sovit med den, she really loves it ! Efter att vi var klara i Solna stack vi tillbaka till hotellet och fixade till oss för kvällen. Runt åtta tiden stack vi in till Stockholm city och gick till en restaurang. Så ljuvlig mat ! När vi ätit upp gick vi bort till Kickis Bar, vilket sedan skulle visa sig vara en kareoke bar.
Kickis Bar
Där träffade vi en tjej som var den mest pratglada jag någonsin träffat, vilket bara är bra för min del, då jag kan vara rätt tyst emellanåt. Så vi satt och lyssnade på alla som sjöng, och fan vad man kan störa sig på vissa som tror de är bättre än vad de egentligen är. Man kunde nästan se hur det skrek "I'm the next idol" ur deras ögon. Sen drog stockolmstjejen iväg oss till ett dansgolv som låg liksom bakom. Nästan ensamma på dansgolvet, men det sket vi i. Sen kommer där två killar som börjar dansa med varandra(!). Liksom ena killen hade rumpan mot den andra killens heligaste, typ som en lapdance. Och så tittade de på oss, precis som om de ville battla med oss. Så jag och Sara hängde ju på och battlade med dem. Asså, jag vet inte vad de killarna tänkte med, för det var ju allt utom sexigt hur de ålade sig mot varandra. Det jag och Sara inte visste var att runt hörnan lurade en tjej som var intresserad av en av dessa killar. Det började med att hon och hennes tjejkompisar skulle dansa mellan mig och Sara och killarna. Så vi inte skulle kunna dansa med dem längre. Och bara där tyckte vi att de var aslöjliga, för vi fattade ju, de var inte direkt diskreta. Men när de började knuffas och hålla på, blev det fan för mycket, så vi började ge igen. Och då var det som om helvetet brakade loss. Hon gick fram till oss och började skrika och frågade VAFAN vi höll på med. Att vi var några jävla fittor, bla bla. Och då blev ju vi förbannade, vad ger de henne rätt att hoppa på oss så? Men vi ignorerade henne, och killarna kom tillbaka till oss och dansade, så jävla gött. Men då blev hon ännu mer förbannad, på oss såklart. Som om det var vi som gjorde fel. Ännu fler skällsord flög ur hennes mun och vakten kom. Som tur var så hade hade han sett hela scenen, så han var på vår sida. Han sa till oss att hon var helt jävla dum i huvudet och att han sett allt. Så jaevla gött att vakten iallafall såg vilken bitch hon var. Vi valde dock att lämna dansgolvet en liten stund och ställde oss i baren, med väärldens goaste bartender. Haha, så fort vi öppnade munnen sa han "Vaa saao niiii?" och blinkade. Haha, och när vi stod där och hade skittrevligt kommer den jävla bitchen igen och trängs som fan, bara för att vi stod där såklart. Sen skriker hon till bartendern "HallåÅÅ?!?!?" och viftar med en hundring. Och då blir han skitförbannad (yes!) och säger" Du får väl vänta!! Ser du inte att jag är upptagen?" Då lägger jag av väärsta asgarvet, för att störa henne såklart. Och man ser riktigt hur ilskan växte i ögonen. Bartendern tar emot hennes hundring, ger henne en drink och säger "Det är den sista!" HA! Jag och Sara log länge åt det ögonblicket. Sen sprang vi åter upp på dansgolvet och en tokig kille, som inte pratade svenska började dansa med oss som fan. Och började hålla mig på höfterna, och då tyckte jag han gick lite långt. Han var så desperat att Sara till och med fick säga att jag var hennes flickvän. Ändå slutade han inte! Haha! Klockan ett hade vi dock beställt en taxi hem, så vi gick ut och väntade. Sara hade koll på taxin medans jag stod och snackade med en kille, som ville att vi skulle stanna längre. När taxin kom, så klämde chaffisen hennes finger !!! Hon höll fingret på rut-kanten så att säga. Och då vevade han upp rutan så hon klämde sig ! HAHAHA! Som jag skratatde åt det, och chaffisen med när han förstod vad han gjort. Och när Sara sa att hon hade asont i örat, trodde han att han hade klämt det med. HAHA, som om hon hade örat där. God Jesus vad jag skrattade.

Day 3
Vi började dagen med att skratta åt kvällens bravader och åt Saras finger. Packade sedan ihop alla våra grejor och ställde packningen i ett bagagerum på hotellet. Sen for vi iväg till Stockholm, tog tunnelbanan till Globen och gick i affärerna där. Sen tog vi tunnelbanan till gamla stan. Och vad händer inte när vi går där, jo det börjar snöa. Så otroligt fint! Det är ett minne som jag förmodligen kommer minnas föralltid. Vi gick över och förbi riksdagen och vidare in till city. Efter det åt vi, stack till hotellet och hämtade vår packning, tillbaka till city där vi sedan satt och väntade på vårt tåg hem. Där träffade vi Shimme. Väl på tåget kan man tycka att vi borde vara helt slut, men icke. Vi satt och höll låda på tåget och alla runtom skrattade med oss när vi var som mest igång. Väl hemma i Höganäs var klockan 00.00 och jag somnade på studs.

Stockholmsresan var verkligen en hit, och vi ska åka dit igen i februari. Jag längtar redan !

Kommentarer
Postat av: Peddi

Hajsan! låter som att ni hade ett underbart äventyr i stockholm :) man blir ju sugen på att ut o resa nu :)
Hehe du var så himla trött när du kom hem hehe (skit i sterion kör bara) :P pussar

2007-11-17 @ 17:18:04
Postat av: Fiixarnsomfan

HAHA! Ja men jag var aaastrött ! HAHA

2007-11-19 @ 12:46:32
Postat av: Katarina

Hahahaha, varsta helgen juh. Vada 'skit i sterion, kor bara'?

2007-11-20 @ 14:17:34
Postat av: Fiixarnsomfan

Haha, Fredrik kom och mötte oss på Knutan. Och så skulle han börja krångla med att sätta i sterion så vi kunde lyssna på musik hem. Och jag bara "skit i sterion, kör bara!" Haha, jag var astrött och ville bara hem^^ HAHA

2007-11-21 @ 14:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0