Kalabalik och dramatik

Herregud säger jag bara. Värsta kalabaliken igår. Skulle dra ut och festa med Sofia och allt slutade i katastrof.

Allt började hemma hos mig. Jag, Sofia och Fredrik förfestade at my place. Eftersom det var en tjejkväll, så följde inte Fredrik med oss in till stan när det väl var dags att dra in. Sofia och jag satt och lullade på bussen, och när vi kom fram kom jag på att jag glömt mitt leg hemma. FAN alltså. Det är väl bara så jävla typiskt. Jag kommer fan inte in någonstans utan mitt leg. Jag ringde Fredrik och bad honom komma in med legget. Och snäll som han är, så kom han vid kvart i tolv och lämnade det. Så jäävla snällt. Nu, tänkte jag, nu kan inget mer gå fel. Men det var ju fan bara början på en rad händelser.

Fredrik från Hasslarp ringde och bad mig komma till steakhouse. Väl där blev jag bjuden på en massa dricka, och jag kände att det började gunga under fötterna. Jag och Fredrik sitter på uteservering och är mitt uppe i en diskussion. Då kommer en tjejkompis till fredrik och de börjar prata istället. Något smådissad sitter jag snällt och väntar på att han ska fortsätta vår diskussion. När de väl slutar prata återupptar vi våran diskussion, TILLS det kommer någon annan och börjar prata med honom. Diss nummer två och jag börjar bli smått irriterad. Vi börjar prata igen och jag är mitt uppe i att förklara en rolig sak när hans mobil ringer. Inte en diss till, så jag ställer mig upp för att gå. Då blir Fredrik sur och ber mig sitta ner, och näst intill förbjuder mig att gå ner där nere. Min irritation stiger ännu mer och jag säger väldigt bestämt åt Fredrik att han precis dissat mig tre gånger och att jag inte finner mig i att bli det igen. Jag sa något i stil med "Du ville inte prata med mig nyss, utan annat folk var roligare att prata med, så då kan jag lika gärna gå ner där nere. Helt plötsligt, från ingenstans, hör jag en tjej säga "Ja, men NU pratar ni ju med varandra igen. SÅ, nu är det klart" OCh jag vänder mig om, och ser det mest fulaste tryne jag någonsin sett. VAFAN fick nu HON luft ifrån? Aktuellt humör: Förbannad!!! Jag är en sådan person som inte låter andra lägga sig i, så jag säger
"Jaha? Och vart kom du ifrån?"
Hon: "eeh, jag har stått här hela tiden!"
Jag: "Ja, jag har sett det, men varför lägger du dig i oss?"
Hon: "Ja, men Fredrik är min kompis"
Jag: " Ja, och jag har kompisar jag också (och pekar på Peddi, Sofia, Thommie och Danny) Men inte fan lägger de sig i!!"
Hon: "Nä, men ni pratar ju nu, så nu behöver ni inte bråka mer"
Jag: "Nähä, och det bestämmer du eller? Du ska inte lägga dig i vad vi håller på med"
Då, går Fredrik Hasslarp emot mig och ber mig lugna mig. Som om jag vore en jävla drama queen. Då blir det för mycket för mig, så jag bara skakar på huvudet och går ner. Tänkte, att det kan fan inte bli värre. Men, ack så fel man har.

Jag står där nere och känner hur frustrationer sakta minskar. En sån äcklig käring ska inte förstöra min kväll. Då känner jag hur någon spiller dricka över hela min urringning. Eftersom mitt humör inte var på topp direkt vänder jag mig om, mot en spelande tönt, och säger lugnt "Du spillde på mig!" Han tittar på mig och säger "Jaha?" och vänder sig om igen. Men jag låter honom inte komma undan med det, det minsta jag ska ha är ett ursäkta, eller förlåt. Jag går inte härifrån förrän jag fått ett förlåt. Så jag säger igen, mer betonat "Du SPILLDE på MIG!" Han vänder sig om igen och säger "Jaa?! Men jag spelar ser du väl?!" Sen vänder han sig om igen. Då rann det över. Jag stod med min cider i handen och såg en scen framför mig hur jag häller min dricka över hans huvud. Eftersom jag redan var triggad, så fanns inte spärren i mitt huvud just i den sekunden. Så, jag häller min cider över hans huvud. Jag kan inte ens fatta att jag egentligen vågade. Och han blir SKITFÖRBANNAD verkligen och slänger glaset mot mig, så det kommer glassplitter över hela golvet. Sen stegar han rakt bort till ägaren och säger åt honom att slänga ut mig. Ägaren kommer, med bestämda steg och säger "Du, ska UT!". Jävlar. Varför ska JAG ut? Väl ute börjar jag dividera med ägaren om att rätt ska vara rätt. Ska jag ut, ska han ut. Han kastade trots allt sitt glas efter mig, och det är faktiskt farligt. Efter mycket om och med, så fick jag komma in igen. Men då var man redan så jävla förbannad att vi snart drogdärifrån iallafall. Först Fredrik, sen den fula kossan, och sen Ogga, som jag och Sofia kallar honom. För jag vet sedan tidigare vem han är, och han är en Ogga. En grottmänniska som bor långt in i djungeln. Eller, han ser ut att vara en sån iallafall, och efter den här kvällen, så anser jag att vår teori borde stämma.

Efter att vi lämnat steakhouse åkte vi hem. Imorse när jag vaknade var jag fortfarande förbannad och låg och störde mig läänge på de tre musketörerna. Men än dock, log jag när jag tänkte på att jag hällde min cider över honom. Så jävla klockrent och nog kände jag mig lite stolt över att jag faktiskt vågade. Men han förtjänade faktiskt det, det kan ingen förneka. Och att jag dessutom lyckades tala mig in igen till steakhouse, det var faktiskt en bedrift. Men som slutsats efter allt detta, GÅ ALDRIG TILL STEAKHOUSE, om du inte vill ha dramatik det vill säga.

Kommentarer
Postat av: Kirsten

danny är min baby om någon undrar ;)

2007-07-23 @ 12:32:55
Postat av: peddii

ja men det var rätt härligt att se dig hälla den över honom :) hehe puss

2007-07-23 @ 16:13:11
Postat av: Fiixarnsomfan

KLart han är din darling :)

2007-07-23 @ 23:04:35
Postat av: Soff

Hahahahah vilken jävla kväll, favorit i repris på lördag va?

2007-07-23 @ 23:06:35
Postat av: PiDD³R

Hehe, han förtjänade det du gjorde babe.. Puss

2007-07-27 @ 07:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0